Ticaret Bakanlığı’nın verilerine göre, Ege Bölgesi 2026 yılı nisan ayında yüzde 13,6’lık artışla 3 milyar 908 milyon dolar ihracat gerçekleştirdi. 2025 yılının aynı ayında bölge 3 milyar 440 milyon dolar ihracat yapmıştı. Böylece Ege Bölgesi’nin nisan ayı ihracatında 4 milyar dolar barajına yaklaşılmıştır.
Ege Bölgesi’nin Ocak-Nisan Dönemi İhracatı
Ege Bölgesi’nin ocak-nisan dönemindeki ihracatı 13 milyar 882 milyon dolar olarak gerçekleşti. Geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 1,7’lik gerileme yaşandı. Ancak nisan ayında yakalanan çift haneli artış, bölge ihracatında toparlanma sinyali verdi. 2026 yılının ilk çeyreğinde 720 milyon dolar olan ihracat kaybı, nisan ayındaki performansla 237 milyon dolara düştü.

İzmir, Manisa ve Denizli’nin İhracat Performansı
Ege Bölgesi’nin ihracat üssü konumundaki İzmir, nisan ayında 2 milyar 40 milyon dolar ihracat yaptı. İzmir, Türkiye genelinde en çok ihracat yapan üçüncü il oldu ve bölge ihracatının yüzde 52’sini tek başına gerçekleştirdi. İzmir’in nisan ayı ihracatı geçen yılın aynı ayına göre yüzde 8,7 arttı. Ancak ocak-nisan dönemi ihracatı yüzde 3,2 düşüşle 7 milyar 382 milyon dolar oldu.
Manisa, 2026 yılının ilk üç ayında yaşadığı ihracat kaybını nisan ayında durdurdu. Nisan ayında Manisa’nın ihracatı yüzde 12,1 artışla 599,4 milyon dolardan 671,8 milyon dolara yükseldi. Manisa, dört aylık dönemde 2,3 milyar dolar dövizi Türkiye’ye kazandırdı.
Denizli’de ihracat nisan ayında yüzde 29 artışla 351,6 milyon dolardan 452 milyon dolara çıktı. Denizli’nin dört aylık ihracatı da yüzde 9 artışla 1 milyar 460 milyon dolardan 1 milyar 593 milyon dolara yükseldi.
Bu üç ilin nisan ayı ihracatı yüzde 12 artışla 2 milyar 828 milyon dolardan 3 milyar 163 milyon dolara ulaştı. Üç il, Ege Bölgesi ihracatından yüzde 81 pay aldı.
Balıkesir ve Diğer İllerin İhracat Artışı
Balıkesir, nisan ayında ihracatını yüzde 52 artışla 168 milyon dolardan 255,7 milyon dolara taşıyarak bölgenin ihracat artış rekortmeni oldu. Aydın’ın nisan ayı ihracatı yüzde 23,2 artışla 173,6 milyon dolar, Muğla ise yüzde 5,4 artışla 113,6 milyon dolar ihracat gerçekleştirdi. Kütahya ihracatı yüzde 13,5 artışla 93,6 milyon dolara, Uşak ise yüzde 41,3 artışla 37,6 milyon dolara ulaştı.
Ege Bölgesi’nde nisan ayında ihracatı gerileyen tek il Afyonkarahisar oldu. Afyonkarahisar’ın ihracatı 2025 yılı nisan ayında 86,8 milyon dolar iken, 2026 yılında yüzde 19 azalarak 70 milyon dolara düştü.
EİB Koordinatör Başkanı Öztürk’ün Değerlendirmesi
Ege İhracatçı Birlikleri Koordinatör Başkanı Muhammet Öztürk, nisan ayındaki ihracat artışının altında 2025 yılına göre iki iş günü fazla çalışmanın ve paritenin yattığını belirtti.
Öztürk, ihracat artışının kalıcı olması için TCMB döviz dönüşüm desteğinin yüzde 3’ten 5’e çıkarılmasını beklediklerini vurguladı. Ayrıca, destek oranının artırılması ve desteklerin 3’er aylık dönemlerde uzatılması yerine yıllık kararlarla düzenlenmesinin ihracatçıların öngörülerini artıracağını söyledi.
İhracatçının nefes alabileceği finansman koşullarının oluşturulması, kur-enflasyon dengesinin sağlıklı yönetilmesi ve katma değerli üretimi destekleyen politikaların artırılmasının ihracat performansını olumlu etkileyeceğini belirtti. Öztürk, ihracatçının güç kaybetmesinin dış ticaret, üretim, yatırım, istihdam ve ülkenin büyüme hedeflerini doğrudan etkilediğini ifade etti.


Yorumlar kapalı.